ירחון החברה הישראלית לפדיאטריה אמבולטורית (חיפ"א) גיליון 2019-1

23 Lactobacillus עדויות נוספות תומכות ביעילות )Pediatrics( להקלה על גזים בתינוקות reuteri Lactobacillus  כותבים מומחים כי Pediatrics במאמר סקירה שפורסם בכתב העת  הינו טיפול יעיל להקלה על כאבי בטן משנית לגזים בתינוקות reuteri DSM17938 ) הניזונים מחלב אם. Infant Colic(  הדגים תוצאות Lactobacillus reuteri DSM17938  ברקע לסקירה כותבים המומחים כי מבטיחות בהקלה על כאבי בטן משנית לגזים בתינוקות, אך לאור עדויות סותרות לא ניתן היה להגיע להסכמה אם אכן מדובר באפשרות טיפול יעילה. כעת הם ביקשו להשלים מטה-  מפחית Lactobacillus reuteri DSM17938  אנליזה במטרה לקבוע באופן חד-משמעי אם באופן יעיל בכי ו/או חרדה ביילודים עם כאבי בטן משנית לגזים ואם קיימים הבדלים בהשפעות הטיפול לפי סוג ההזנה. החוקרים ערכו חיפוש במאגרי נתונים שונים, כולל PubMed, Medline, Embase, Cumulative Index to Nursing and Allied Health . הם Cochrane-  ו Literature, Database of Abstracts of Reviews of Effects גם ערכו חיפוש בתקצירים ברשת האינטרנט וברישומי מחקרים קליניים. הם התמקדו Lactobacillus , להערכת 2017 במחקרים אקראיים, כפלי-סמיות, שפורסמו עד יוני  אל מול פלסבו, אשר ניתנו באופן פומי ליילודים עם קוליק ובחנו את reuteri DSM17938 ימים. 21 תוצאות משך בכי ו/או חרדה והצלחת הטיפול לאחר 174( יילודים עם כאבי בטן משנית לגזים 345 ארבעה מחקרים כפלי-סמיות, אשר כללו תינוקות בקבוצת הפלסבו) נכללו בסקירה. 171- תינוקות בקבוצת טיפול פרוביוטי ו בקבוצת הטיפול הפרוביוטי משך זמן הבכי ו/או חרדה הממוצע היה קצר יותר משמעותית, ימים בשינוי 21 בהשוואה לקבוצת הפלסבו, בכל נקודות הזמן (הבדל ממוצע לאחר דקות). בקבוצת הטיפול הפרוביוטי תועד סיכוי גבוה כמעט 25.4- מתחילת המחקר של כפליים להצלחת הטיפול, בהשוואה לקבוצת הפלסבו, בכל נקודות הזמן (שיעורי היארעות ). השפעות ההתערבות היו דרמטיות בתינוקות יונקים 1.7 ימים של 21 מתוקנים לאחר ), אך לא היו משמעותיים בקבוצת 2.6 ימים של 21 (מספר נדרש לטיפול להצלחה לאחר התינוקות שניזונו מתחליפי חלב. Lactobacillus reuteri החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות להקלה על כאבי בטן משנית לגזים בתינוקות יונקים, אך דרושים נתונים DSM17938 נוספים בכדי להסיק מסקנות אודות התועלת של הטיפול באלו הניזונים מתחליפי חלב. Pediatrics Vol 141, Number 1, January 2018