ירחון החברה הישראלית לפדיאטריה אמבולטורית (חיפ"א) גיליון 2018-1

13 חדשות מתפרצות e-Med בעריכת בעז גינזבורג, מערכת תוצאות מבטיחות לנוירו-מודולציה בטיפול בחולים עם הפרעות מהספקטרום של ).Nat Neurosci( אוטיזם ממצאי מחקר חדש מעידים על תוצאות מבטיחות לטיפול בתסמינים התנהגותיים משניים להפרעות מהספקטרום של אוטיזם באמצעות נוירו-מודולציה. החוקרים סבורים כי ) Right Crus I (  RCrusI הממצאים החדשים מהווים את העדות הראשונה לפיה אזור ה- משחק תפקיד משמעותי בתסמינים התנהגותיים של חולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם ובאמצעות בדיקות הדמיה נוירולוגיות ונוירו-מודולציה במודלי בני אדם וחיות, הם זיהו את החשיבות של הפרעה בתפקוד אזור זה וכי גירוי אזור זה עשוי להקל על ליקוי חברתי בחולים אלו. שנים, ללא היסטוריה של 24 מתנדבים בריאים, בגיל ממוצע של 35 המחקר הנוכחי כלל מחלות נוירולוגיות, חבלת ראש, או הפרעה פסיכיאטרית או התפתחותית. החוקרים מצאו קשור באופן פונקציונאלי עם מספר רשתות מוחיות. RCrusI  כי tDCS (Transcranial Direct Current  הם חילקו באקראי את המשתתפים לגירוי ובין החלק התחתון RCrusI  ) או גירוי דמה. הגירוי הפחית את הקישוריות בין Stimulation של האונה הפריאטלית השמאלית. שנים עם הפרעות מהספקטרום 8-13 ילדים בגילאי 81- החוקרים ערכו גם בדיקות הדמיה ב שנים). 10 ילדים עם התפתחות תקינה באותו גיל (גיל ממוצע של 81- של אוטיזם ו הם מצאו כי הקישוריות התפקודית במעגלים אלו הייתה חריגה בילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם. לדברי החוקרים, קיימת הפרעה מקבילה בקישוריות בילדים עם אוטיזם, בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה. ממצאים אלו תומכים ברעיון לפיו אזור זה מהווה יעד טיפול חשוב. החוקרים גם השלימו ניסויים בעכברים שגודלו לפתח תסמיני התנהגות אופייניים להפרעות עם המוח RCrusI  מהספקטרום של אוטיזם. במודל זה, הם מצאו כי קישוריות תפקודית של ובין החלק התחתון של האונה הפריאטלית שזוהה בבני RCrusI  שיקפה את המעגל בין אדם. בצרבלום בבקרת תסמינים התנהגותיים RCrusI- ממצאים אלו מצביעים על חשיבות אזור ה אופייניים להפרעות מהספקטרום של אוטיזם. Nat Neurosci. 2017;20:1744-1751 לידיעה במדסקייפ